Hans Meijer van supermarkt Meijer: “Het is fijn samenwerken met Koelservice van Tol”

Hans Meijer is eigenaar van supermarkt Meijer in Delft. Toen hij de koelingen in zijn winkel wilde laten vervangen, kwam hij in zijn zoektocht uit bij Koelservice van Tol. “Het is erg fijn samenwerken. Koelservice van Tol begrijpt de problematiek van een kleine winkel.”

“Toen ik in gesprek raakte met Koelservice van Tol, spraken we in eerste instantie over een CO2-koeling. Maar dit bleek voor ons als kleine supermarkt veel te kostbaar te zijn. Accountmanager Paul kwam toen met het voorstel om de koel- en vriesinstallaties van Freor te plaatsen. Dat bleek voor onze winkel perfect te zijn.”

Goede supermarktkoeling

“Een goede koeling is ontzettend belangrijk in een supermarkt. De producten moeten goed op temperatuur blijven. In de winter, maar zeker ook in de zomer, bij tropische temperaturen. De koelingen mogen dan niet uitvallen.”

Aangename winkeltemperatuur

“Koelservice van Tol heeft alle koelingen en diepvriezers aangesloten op een warmteterugwinsysteem. In combinatie met airconditioning zorgt dit systeem voor een aangename winkeltemperatuur. Het hele jaar door. De warmte die normaal gesproken van de koelingen komt, gaat – indien nodig – terug de winkel in. Is de winkel warm genoeg? Dan wordt de lucht naar buiten afgevoerd. Afgelopen zomer hebben wij een heerlijke temperatuur gehad in de winkel. En ook nu in de winter is-ie perfect. Het is nooit te warm, nooit te koud.”

Lage energiekosten

“Onze energiekosten zijn door de koel- en vriesinstallaties van Koelservice van Tol met ongeveer 30% gedaald. Ook via de regeling Energie-investeringsaftrek (EIA) hebben we behoorlijk voordeel behaald. De koelingen zijn milieuvriendelijk, dus wat dat betreft heb ik weinig zorgen voor de toekomst.”

Monitoren van de koelingen

“Ik vind het erg prettig samenwerken met Koelservice van Tol. Ze begrijpen de problematiek van een kleinere winkel. Ook monitoren zij hoe het met onze koelingen gaat. Hierdoor hebben ze direct inzicht en het snel door als er problemen ontstaan. Vaak al eerder dan wijzelf. Dan kunnen we direct ingrijpen.”

Bekijk het interview met Hans Meijer van Supermarkt Meijer in Delft:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *